Portal / Dom i rodzina Poniedziałek - 29 maja 2017 Benity, Maksymiliana, Teodozji      "Wszelki gniew, wszelką nędzę i moc wszelką, złe losy zmoże, kto zbrojny miłością". Michał Anioł
Szukaj     Szukaj wg branż Dodaj wpis
Menu
Wortal P II - Pokolenie JP2W
Gry a zmiany w mózgu - psychologia
Oddać rodzinie to, co się jej należy
Człowiek to nie surowiec do badań
Dzisiejsza rodzina, Jaka jest - Jaka powinna być.
Familia unida! Rodzina zjednoczona!
Dziecko to nie surowiec do badań
Miłość a granice akceptacji
Rodzina i rodzice niedocenieni
Informacja rządu o sytuacji społecznej i materialnej rodzin
Uratowałam zycie syna
Technologia w służbie życiu
120 zł na każde dziecko
Rodziny wielodzietne? Ależ tak!
Zablokować finansowanie badań na komórkach macierzystych
ZABIJANIE DZIECI NIENARODOZNYCH JEST JAK HOLOKAUST
ZASIŁEK RODZINNY
Mamo nie pij!

W mózgu młodych osób grających w pełne przemocy gry wideo może dochodzić do istotnych zmian. Wzrasta aktywność regionów mózgu zarządzających pobudzeniem emocjonalnym, spada za to aktywność w obszarach powiązanych z samokontrolą, skupieniem i koncentracją.
- Nasze badania dowodzą, że niektóre brutalne gry wideo powodują krótkotrwałe i przejściowe zmiany w mózgu, podczas gdy pozbawione elementów przemocy, choć równie emocjonujące gry nie mają takiego efektu - mówi dr Vincent P. Mathews, radiolog z Indiana University School of Medicine w Indianapolis. Przemysł oparty na produkcji i sprzedaży gier wideo jest ogromny. W minionym roku w samych tylko Stanach Zjednoczonych dochody z ich sprzedaży sięgnęły 10 miliardów dolarów. Jednak wraz ze wzrostem sprzedaży rosną też obawy i wątpliwości dotyczące efektów, jakie te "zabawki" wywierają na młodych ludzi. Doktor Mathews i jego zespół przeprowadzili badania na grupie 44 nastolatków. Część z nich przez 30 minut dziennie grała w pełne przemocy gry, pozostali używali gier spokojniejszych. Następnie wszystkich uczestników poddano badaniu funkcjonalnym rezonansem magnetycznym (fMRI) - techniką, która pozwala bardzo dokładnie śledzić poszczególne czynności mózgu i wykrywać zmiany leżące u podstaw wielu chorób neurologicznych. Podczas wykonywania badania mieli oni do rozwiązania dwa zadania - jedno na koncentrację, drugie stymulujące emocje. Badanie fMRI wykrywa bardzo subtelne zmiany metaboliczne zachodzące w aktywnych obszarach mózgu. Zmiany te widoczne są na ekranie tomografu jako jaśniejsze obszary, wskazujące, która część mózgu jest używana podczas wykonywania określonej czynności. Obie grupy nastolatków w podobnym czasie i z podobną dokładnością wykonały powierzone im zadania. Analiza fMRI pokazała jednak istnienie znacznych różnic w aktywności ich mózgów. Grupa grająca w gry brutalne wykazywała niższą aktywność przedczołowej części mózgu, zaangażowanej w procesy koncentracji i samokontroli. Natomiast obszar zwany ciałem migdałowatym, odpowiadający za emocjonalne pobudzenie, był u nich bardziej aktywny.
Naukowcy planują przeprowadzenie dalszych badań w celu sprawdzenia, czy omawiane gry wywierają również długotrwałe efekty .

Nasz Dzienik 2006-12-07

© Wszelkie prawa zastrzeżone - INTERAKTYWNA POLSKA
Webmaster: IA Telekom