Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Jak oszczędzić pieniądze kupując internet w UK

Treść

Dzisiejszy, wakacyjny wpis, przeznaczony jest dla Polaków mieszkających w Wielkiej Brytanii. Podpowiemy im, w jaki sposób oszczędzić pieniądze zamawiając dostęp do internetu.

Korzystając z tych wskazówek, można oszczędzić co roku ponad £100, także zdecydowanie warto wcielić je w życie!

Dostawcy internetu w Wielkiej Brytanii mają przykry zwyczaj zmieniania warunków cenowych tuż po zakończeniu kontraktu. Gdy jesteśmy nowym klientem, otrzymujemy bardzo atrakcyjną cenę za dostęp do sieci, jednak tuż po zakończeniu kontraktu, dostawca internetu szybko ją podwyższa.

Dlaczego tak się dzieje? Firmy liczą na inercję klientów i na to, że zgodzą się na mało korzystne warunki. Ponieważ większość osób nie ma czasu na szukanie lepszych rozwiązań, taktyka ta niestety jest skuteczna.

Co w takiej sytuacji zrobić?

Pamiętajmy, firma liczy na to, że nie wykonamy żadnego ruchu i że w kolejnych miesiącach i latach będziemy grzecznie płacić zawyżoną cenę. Aby tego uniknąć, musimy być proaktywni i wykonać jeden z dwóch ruchów. Możemy albo negocjować cenę z dotychczasowym dostawcą, albo przejść do tańszej konkurencji.

Negocjacje z obecnym dostawcą

To zdecydowanie najłatwiejszy sposób na obniżenie rachunków za internet. Jest on korzystny, jeśli jesteśmy zadowoleni z tego jak usługa działała do tej pory. Jeśli łącze internetowe było stabilne i obsługa klienta bez zarzutu, to opcja ta zdecydowanie ma sens.

Jak takie negocjacje wyglądają w praktyce? Bardzo prosto. W momencie, gdy firma informuje nas, że podwyższa cenę, kontaktujemy się z nią i pytamy, dlaczego podwyższają nam cenę.

Na stronie internetowej dostawcy są prawdopodobnie niższe ceny dla nowych klientów i pracownik firmy poinformuje nas, że również możemy mieć niższą cenę, jeśli tylko podpiszemy kolejny kontrakt.

Jeżeli nowe warunki są korzystne, zgadzamy się, podpisujemy kolejny kontrakt i cieszymy się niższą ceną.

Jeżeli mamy trochę szczęścia i trafimy na dodatkową promocję, to być może uda nam się w cenie, którą dotąd płaciliśmy, otrzymać szybsze łącze. Moim zdaniem zdecydowanie warto skorzystać z tej opcji, jeśli nie chcemy zmieniać sprawdzonego dostawcy internetu.

Przejście do tańszej konkurencji

Sposób pierwszy działa niemal zawsze, ale są sytuacje, w których lepiej zmienić dostawcę. Jeśli na przykład mieliśmy jakieś problemy z usługą, albo aktualne oferty dla nowych klientów nie są konkurencyjne, to być może przejście do innej firmy jest lepszym rozwiązanie. Podobnie jeśli mamy starszy router internetowy - po podpisaniu kontraktu nowa firma zaopatrz nas w najnowszy i często szybki sprzęt.

Pierwszym krokiem, który należy wykonać, jest porównanie wielu ofert. W Wielkiej Brytanii jest kilkunastu dostawców internetu i każdy z nich ma nieco inną ofertę i ceny.

Oferty te możemy np porównać w serwisie Smart Polak odwiedzając tabelkę Internet w UK. Tabelka zawiera wszystkie potrzebne do podjęcia decyzji dane: szybkość internetowego łączna, cenę za miesięczny abonament, długość kontraktu, wysokość opłaty za uruchomienie usługi, etc.

Ponieważ większość osób, ogląda filmy w sieci (Netflix, YouTube, Disney Plus) sądzę, że lepiej wybrać łącza o szybkości 36Mbps lub większej. Zwłaszcza, że często są w dosyć niskich cenach od 22 do 28 funtów.

Przejście do nowej firmy jest łatwe. Wybieramy najlepszą ofertę, klikamy w przycisk i jesteśmy przekierowani na stronę dostawcy. Wypełniamy tam prosty formularz online i zamawiamy usługę. Oczywiście, warto zapoznać się z wszystkimi informacjami na stronie docelowej, tak aby nie było przykrych niespodzianek.

Uwaga, ponieważ niektórzy dostawcy mogą nałożyć na nas karę za zerwanie kontraktu, najlepiej przejść do nowej firmy tuż po zakończeniu kontraktu lub na tydzień przed jego zakończeniem.

Po wysłaniu wniosku, nowy dostawca zajmie się wszystkimi formalnościami, poinformuje aktualnego dostawcę i wyśle nam nowy router wraz z informacjami jak go podłączyć (wyjątkiem jest firma Virgin Media, jeśli przechodzimy do niej lub od niej, powinniśmy poinformować drugiego dostawcę).

Ustalonego dnia podłączamy nowy router i przy odrobinie szczęścia, wszystko od razu zacznie działać bez zarzutu (jeśli nie, kontaktujemy się z nową firmą i prosimy o pomoc).

Autor: Silesian