Burmistrz Miasta Grybów Działając na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm) oraz zgodnie z Uchwałą Nr XLI/180/2005 Rady Miejskiej w Grybowie z dnia 14 listopada 2005 roku w sprawie: przyjęcia Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami realizującymi zadania publiczne na terenie miasta Grybowa w roku 2006 o g ł a s z a Otwarty konkurs ofert na realizację zadania: I. W dziedzinie przeciwdziałania patologiom społecznym wspierane będzie zadanie w zakresie: „Wspieranie prowadzenia pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także profilaktycznej działalności edukacyjnej i informacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych oraz działań na rzecz dożywiania dzieci i młodzieży” 15.000 zł Termin realizacji zadania: realizacja zadania nie może rozpocząć się wcześniej niż w miesiącu marcu i zakończyć nie później niż w miesiącu grudniu 2006 roku. Warunki realizacji zadania: • zabezpieczenie bazy lokalowej do prowadzenia zajęć, • zabezpieczenie wykwalifikowanej kadry, • realizacja działań w ramach w/w zadania prowadzona będzie z najwyższą starannością, zgodnie z obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie, • organizacja w okresie realizacji zadania zobowiązana jest do jego promocji, a jednocześnie umieszczania w swoich materiałach informacyjnych i promocyjnych zapisów o dofinansowaniu zdania przez miasto Grybów, • zadanie musi być realizowane bezpośrednio przez podmiot składający ofertę, • zadanie musi być realizowane bezpośrednio na terenie miasta Grybowa (z wyłączeniem organizowanych wycieczek i wyjazdów), • kosztami kwalifikowanymi rozliczanymi w ramach dotacji są: wynagrodzenie instruktorów, zakup nagród, zakup artykułów spożywczych lub posiłków, koszty transportu i wyżywienia związane z zorganizowanymi wyjazdami, koszty zakupu drobnego sprzętu i materiałów biurowych, • zadanie powinno uwzględniać przeprowadzenie programu profilaktycznego związanego z uzależnieniami (alkohol, narkotyki), Miejsce realizacji: teren miasta Grybowa Udział w dotacji w kosztach realizacji zadania nie może przekroczyć 95%. II. Zasady przyznawania i rozliczania dotacji. Zasady przyznawania i rozliczania dotacji określają przepisy: - ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.) - Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 roku w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 264, poz. 2207). Zasady przyznawania i rozliczania dotacji: 1) dotacja jest przeznaczona na wspieranie zadań, o których mowa w ogłoszeniu konkursowym, 2) dotację na realizację zadania otrzymują podmioty, których oferty zostaną uznane za najkorzystniejsze i wybrane w ogłoszonym postępowaniu konkursowym, 3) złożenie oferty o dotacje nie gwarantuje przyznania środków w wysokości, o którą występuje oferent, 4) szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadań reguluje umowa pomiędzy Gmina Miejską Grybów a oferentami, 5) dotacje wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem lub nie rozliczone w terminie podlegają zwrotowi do budżetu wraz z ustawowymi odsetkami, 6) wykorzystanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem wyklucza prawo ubiegania się o przyznanie dotacji przez kolejny rok. III. Termin i sposób składania ofert: 1. Ofertę wraz z wszystkimi załącznikami , należy złożyć w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w zamkniętej kopercie z napisem „Otwarty konkurs ofert na zadanie pod nazwą .....” „Wspieranie prowadzenia pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także profilaktycznej działalności edukacyjnej i informacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych oraz działań na rzecz dożywiania dzieci i młodzieży” w terminie do dnia 09 lutego 2006 roku do godziny 1200 2. Wzór oferty stanowi załącznik Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 roku w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 264, poz. 2207 z 2005 roku). 3. Do oferty należy dołączyć: - aktualny odpis z właściwego rejestru (ważny 3 miesięcy od daty wystawienia), - sprawozdanie merytoryczne i finansowe za ostatni rok, - potwierdzona za zgodność z oryginałem kopię statutu, - zaświadczenie o posiadaniu rachunku bankowego, - oświadczenie o nie pobieraniu wynagrodzenia w stowarzyszeniu (osoba, która podpisuje umowę), - oświadczenie o braku pokrewieństwa i powinowactwa pomiędzy członkami Komisji rewizyjnej i Zarządu, - oświadczenie, że członkami organu kontroli ( Komisja rewizyjna) i organu zarządzającego (Zarząd) nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwa z winy umyślnej, - oświadczenie, że dotacje i darowizny uzyskiwane przez stowarzyszenie są przeznaczone na cele statutowe. IV. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty: 1. Oferty rozpatruje komisja powołana przez Burmistrza. 2. Burmistrz dokonuje zatwierdzenia wybranej oferty w ciągu 7 dni od zakończenia składania ofert. 3. Kryteria stosowane przy wyborze oferty będą uwzględniały: - ocenę możliwości realizacji zadania przez oferenta, - doświadczenia w realizacji tego typu zadań, - ocenę przedstawionej kalkulacji kosztów, - stopień zaangażowania w realizację zadania oferenta, sponsorów oraz innych jednostek organizacyjnych. 4. Oferty złożone na niewłaściwych drukach, niekompletne lub złożone po wyznaczonym terminie pozostają bez rozpatrzenia z przyczyn formalnych. V. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na wyżej wymienione zadania publiczne w roku 2005 roku wynosiła: a) w dziedzinie przeciwdziałania patologiom społecznym 51.500 zł VI. Informacje dodatkowe: Treść ogłoszenia zmieszczona jest na stronie internetowej Gminy Miejskiej Grybów (BIP) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego www.grybow.pl. |